Växellåda/inre damask/drivaxel.. Läckage

Hvordan, hvorledes og hvorfor....

Växellåda/inre damask/drivaxel.. Läckage

Indlægaf No_Rush » fre 24. apr 2020 17:32

Hej. Tack så mycket för insläpp här.
Får skriva på svenska, hoppas det kan förstås.

Jag har ganska nyligen blivit ägare till en gammal Ladys Cup bil. Som är rätt ombyggd, och gör det än mer svårt att finna delar. Den har bur, och gått tidigare med turbo.

Mitt problem är att jag håller på att ordna med nya damasker, och snyggar till hela framvagnen.
Har nu monterat 2 st nya inre damasker, men dom läcker som såll. Har googlat för fullt och verkar vara ett vanligt fel, men inga lösningar på detta kan jag finna. Det läcker ca 1Dl per dygn...

Jag har 23mm axlar, på en 5växlad låda.

Finns det någon som kan ge mej några tips på att lösa detta??? Går mer och mer i tankar på att göra mej av med den pga alla problem med att hitta delar.

Hoppas på bra svar.
Tack.
No_Rush

Re: Växellåda/inre damask/drivaxel.. Läckage

Indlægaf No_Rush » fre 24. apr 2020 19:27

No_Rush skrev:Hej. Tack så mycket för insläpp här.
Får skriva på svenska, hoppas det kan förstås.

Jag har ganska nyligen blivit ägare till en gammal Ladys Cup bil. Som är rätt ombyggd, och gör det än mer svårt att finna delar. Den har bur, och gått tidigare med turbo.

Mitt problem är att jag håller på att ordna med nya damasker, och snyggar till hela framvagnen.
Har nu monterat 2 st nya inre damasker, men dom läcker som såll. Har googlat för fullt och verkar vara ett vanligt fel, men inga lösningar på detta kan jag finna. Det läcker ca 1Dl per dygn...

Jag har 23mm axlar, på en 5växlad låda.

Finns det någon som kan ge mej några tips på att lösa detta??? Går mer och mer i tankar på att göra mej av med den pga alla problem med att hitta delar.

Hoppas på bra svar.
Tack.

Är en Autobianci A112 "42"hk... fast det sitter en "lätt" trimmad Abarth motor i nu.
Årsmodell 1976
No_Rush

Tilbage til Teknik