Lys

Hvordan, hvorledes og hvorfor....

Lys

Indlægaf Henrik O » tors 10. mar 2016 21:50

Hej.
Har lige nogle spørgsmål jeg håber at få lidt hjælp til..;0)

Nogen der ved om der sidder et relæ til tågeforlygterne på en abarth serie7, og hvilket? Der sidder seks relæer ved siden af batteriet.
Og positions lyset virker kun når der er tænding på og motor slukket. Overvejer at tage kørelysrelæet helt af. Er der nogen der har oplevet det samme mht lyset ;-)
Forlygten er dugget/mat på indersiden af glasset, men kan ikke se hvordan man afmontere den :?
Og så til motoren :)
Jeg synes den falder lidt langsom i omdr når man giver gas og slipper speederen igen. den lyder helt sund osv. Har prøvet at stille på blandings skruen, men det hjælper ikke. Mere specifik. Blandings skruen helt ind til den er lige ved at gå i stå, og så en halv/til en hel omgang tilbage igen.
Er det 10 grader motoren skal stå i tomgang? På svinghjulet sidder der to tændingsmærker med en centimeters mellemrum, hvilket er det rigtige:-?

Hilsen Henrik
Henrik O

Re: Lys

Indlægaf Henrik Vind » fre 11. mar 2016 07:29

Forlygten afmonteres ved at skrue plastikken af med den lille stjerneskrue der sidder skråt i midten af den øverste del af ringen.
Selve parabolen tages ud ved at trykke den lille fjedrebelastet skive ind og dreje den en halv omgang (pas på fjederen ikke springer væk)
Jeg mener der sidder 2 på hver lygte ca. kl 16 og 20 Ca. kl 14 sidder der en lille pal der klemmes omkring med en fjederarm. Flyt fjederarmen med en lille skruetrækker. Så kan du tage parabolen ud.
Man kan ikke skille parabolen ad. Hvis den er defekt, så skal den udskiftes.
Der findes mange forskellige slags både originalt og uoriginalt. Så jeg ville skifte dem begge på en gang.

Relæ og motor - kan jeg ikke hjælpe med uden selv at rode med bilen.
/Henrik Vind
Brugeravatar
Henrik Vind
Site Admin

Geografisk sted: Korning v/Horsens

Indlægaf Henrik O » fre 11. mar 2016 16:02

Tak for svar Henrik :)
Lyset skal jeg nok selv få styr på. Det kan være jeg skal rulle en tur forbi dig om et par måneder, hvis du vil hjælpe med at få motoren stillet rigtigt. Men vi kan jo lige aftale nærmere om noget tid. Ved du hvor man kan købe nye forlygter til en serie7

Hilsen Henrik
Henrik O

Indlægaf Henrik Vind » fre 11. mar 2016 21:36

JEg er nok ikke den rigtige til at justere din motor/tænding/karburator. Der skal du nok forbi et rullefelt for at det bliver optimalt

Jeg har tidligere købt paraboler på eBay
http://www.ebay.de/itm/Scheinwerfer-2-x ... Sw3KFWd-KI
/Henrik Vind
Brugeravatar
Henrik Vind
Site Admin

Geografisk sted: Korning v/Horsens

Indlægaf Henrik O » man 14. mar 2016 00:00

Henrik Vind skrev:JEg er nok ikke den rigtige til at justere din motor/tænding/karburator. Der skal du nok forbi et rullefelt for at det bliver optimalt

Jeg har tidligere købt paraboler på eBay
http://www.ebay.de/itm/Scheinwerfer-2-x ... Sw3KFWd-KI

Super. Så bliver det nok til et sæt nye lygter :)
motoren har fået en danskvand :D og går allerede bedre nu, så jeg ser lige tiden an. Den har stået stille hele vinteren, og bare været startet et par gange, så mon ikke den bare trænger til at komme ud og æde nogle km :lol:
Henrik O

Tilbage til Teknik