Hvordan afmonteres loftbeklædningen?

Hvordan, hvorledes og hvorfor....

Hvordan afmonteres loftbeklædningen?

Indlægaf Finn Donati » man 24. jul 2017 17:22

Jeg vil gerne flytte loftbeklædningen fra en bil til en anden. Er der nogen tips til hvordan man gør det, uden at ødelægge noget, og også helst får det til at sidde ordentligt til slut.
Mvh. Finn Donati
Brugeravatar
Finn Donati

Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hvordan afmonteres loftbeklædningen?

Indlægaf morten_a112 » tirs 25. jul 2017 11:40

Hvis du vil tage det ud af den orange, og over i en anden. Så vær lige opmærksom på at orange er med det gamle model tag, (så vidt jeg husker) taget blev hævet på modellerne der starter i 1977. der er 3 cm forskel, den gamle model runder, hvor den nye har fået en forhøjet kant. Den "nye model er der limet noget stop på et stykke "pap", det løsner sig så stoffet falder ned. På de gamle modeller har jeg aldrig set det hænge.
Brugeravatar
morten_a112

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Finn Donati » tirs 25. jul 2017 13:51

Det kan jeg godt se nu du siger det, der er forskel på taghøjden.

Og det ér fordi det hænger totalt ned på den nyere, jeg ville have det flyttet over.
Er det til at lime op på plads mon?. Ellers kører jeg nok bare uden loftbeklædning. Jeg tænker alligevel at køre uden gulvmåtte og bagsæder.

En anden ting; Ved du hvordan man afmonterer baglygterne og nummerpladerammen bagpå?. Det er en 1982 Junior. Man må kunne tage lygteglasset af på en eller anden måde, så man kan komme til skruerne, tænker jeg. Indefra kan man kun lige komme til at holde møtrikkerne. Jeg skal også have "Autobianchi" skiltet pillet af bagklappen på den orange, men er bange for at ødelægge det. Ved du om det skal "poppes" af forsigtigt, eller hvordan?.

Den orange ryger til skrot om en uges tid, sig til hvis du kan bruge noget fra den. Jeg har afmonteret motor/gear, bærearme, bagfjeder, fjederben, tandstang, sæder, og instrumentbræt. Og gemmer det til reservedele. Resten ryger afsted.
Mvh. Finn Donati
Brugeravatar
Finn Donati

Indlægaf morten_a112 » tors 27. jul 2017 20:07

viewtopic.php?f=2&t=117&hilit=himmel

her er fra da Henrik lavede hans himmel, vi er 3 der har fulgt hans opskrift, det var faktisk ikke så svært. Du bliver træt af køre uden, det runger meget.

Lygter skal clickes ud af rammerne, der er nogle huller i bagagerummet hvor du stikker en finger ind og popper lygten ud af rammen. der er et rundt hul ind mod nummerpladen. derefter kan rammen skrues ud med 4 skruer i hver side.

logoet er clicket i klappen, og gå sikkert i stykker når du tager det af, så vær forsigtig :-)
Brugeravatar
morten_a112

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Finn Donati » fre 28. jul 2017 15:55

Verdensklasse, takker for tips.
Mvh. Finn Donati
Brugeravatar
Finn Donati

Tilbage til Teknik