Vandt også på bane

Blandet snak omkring A112

Vandt også på bane

Indlægaf john_staehr » søn 14. jul 2013 18:17

Nu jeg er her inde, så tror jeg ikke jeg har nævnt, at jeg kørte baneløb i en A112 Elegant i 1980. Det var i klassen 0-1150 gr. N. Vi var ca. 5 A112'ere i klassen. Og vi kørte om DASU's Danmarkstrofæ - og jeg vandt serien. Min banerekord i 0-1150 ccm. på både Ring Djursland og Jyllandsringen blev vist aldrig slået. Nu er begge banerne bygget om, så den er ikke relevant mere.

Der var det særlige, at jeg vandt mesterskabet både på Bane og i Rally i 1980. Ingen andre har gjort det samme år.

På banerne startede vi nede bag ved de store Gr.1 biler (Erik Hoyer), og i et regnvejrsløb på Jyllandsringen lå jeg oppe midt i feltet. Blandt de store Gr.1 biler, jeg havde bag mig, var sidste års mester i en Dolomite Sprint. Jeg måtte også køre en Wauxhall af banen for at komme forbi. Banekørere kan ikke lide regnvejr. Men det mestrer en Rally-kører.

Motoren i min A112 Elegant var helt kapitel for sig - et stort eksperiment der lykkedes. Den gik stærkt - uden at være ulovlig. Men det er en lang, lang teknisk historie, hvad jeg gjorde ved den.
Vandt DM-rally i Lancia A112 1978 og 1980 Klasse: 0-1000 Gr.1
Brugeravatar
john_staehr

Geografisk sted: Nivå

Tilbage til Generelt