S: A112 Abarth -84

Af dele og tilbehør vedr. A112 eller Abarth. Andre irrelevante annoncer vil blive slettet med hård hånd af administrator.

S: A112 Abarth -84

Indlægaf AndersForsberg » søn 19. aug 2012 09:24

Billede

Detta är egentligen ganska sorgligt. Meningen från början var att jag skulle registrera mig här för att få hjälp med att få igång bilen, men eftersom jag inte lyckades registrera mig så blev det aldrig av...

Nu har jag istället insett att jag förmodligen aldrig kommer att kunna få bilen upp till den standard som jag vill (brist på kunskaper och tid). Men jag hade däremot gärna sett att någon klarar av att ordna så att bilen får gå i trafik igen.

Bilen är alltså en Serie 7 A112 Abarth av 1984-års modell.
Jag köpte bilen för ganska precis ett år sedan (september) av bilens andra ägare (den första var hans fru, som sedan gått bort) när den hade gått ungefär 84.000km.
Den hade då inte varit i trafik på många år utan stått avställd inomhus. Saker som kommer med detta är ju bland annat bromsar som fastnar och att möss gnagt lite på bilens säten.
Motorn går dock och jag hade möjlighet att prova bilen en kort sträcka utan att känna något konstigt förutom bromsarna.
På bilden har jag precis ställt in bilen i garaget (har stått inne under hela tiden som jag haft den), sedan dess har jag bland annat letat rost genom att ta av plastskärmarna.
Och visst finns det... Främst på vänster framskärm som förmodligen kommer att behöva ersättas, höger kanske kan lagas av någon som är duktig.
En hel del rost även på andra ställen så klart!
Jag hade igång bilen för ca en vecka sedan och motorn går fortfarande (lite ojämnt dock) och den läcker kylvätska under gång.

Bilen är annars ganska väldokumenterad med servicebok, protokoll från besiktning, försäljningsbroschyr och annat.

Under tiden som jag ägt bilen så har jag samlat på mig en del reservdelar, bland annat extra dörrar, extra motorhuv, stötfångare, säten, elektroniska- och mekaniska detaljer, vinterhjul, etc.
För ca två veckor sedan så köpte nytt batteri (Tudor) och för lite längre sedan ett helt nytt Abarth-avgassystem.

Bilen överlåtes för en ganska symbolisk summa - så kom med förslag på vad ni tycker att den är värd!
Lite mer information finns att få på: http://sfk.ibk.se/forum/showthread.php?s=&threadid=13960&perpage=20&pagenumber=1

Skicka PM eller nå mig på telefon: +46 70 7754480

/Anders
AndersForsberg

Indlægaf AndersForsberg » ons 29. aug 2012 19:31

Såld!
AndersForsberg

Tilbage til Køb & Salg