import fra Sverige

Her må der skrives om alt mellem himmel og jord. Der må ryges, bandes og det er OK at slå en skid.

import fra Sverige

Indlægaf babuski76 » søn 8. nov 2009 13:52

Hej alle.

I forbindelse med at jeg har importeret 2 biler fra Sverige, har sælgeren lige skrevet til mig, at myndighederne i Sverige ikke godtager at bilerne er eksporteret til Danmark.
Jeg har i samarbejde med sælger udfyldt den ene side på den gule registrerings seddel, som han så har sendt ind til myndighederne. Dette er gældende for begge biler - men det er åbenbart ikke nok.
Vi har ikke lavet en købs/ overdragelses aftale. Vil det være nok at lave en sådan, og sende den ind til de svenske myndigheder?
Han skriver følgende til mig:

Jag har fått ett brev från Transportstyrelsen i Sverige att jag måste skicka in bevis om registrering i ett annat land eller en annan handling som visar att fordonet varaktigt har förts ut ur landet t.ex ett tullintyg på båda bilarna omgående. Jag får fortfarande betala skatt och försäkring på dom.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... av-fordon/
Vi får göra enligt variant 2 som står på länken jag har skickat dig.
Du måste registrera bilarna i danmark och och skicka mig kopior på det.eller en tullhandling.
Och sedan måste du skicka in del 2 av registreringsbevisen som jag gav dig på båda bilarna till din Danska myndighet.
Kan du registrera bilarna i Danmark så fort som möjligt för jag måste betala skatt under tiden på bilarna.

Håber der er nogen af jer der er vidende om hvad der skal til. Jeg regner jo ikke lige frem med at lave bilerne i stand med det samme. Og jeg føler jeg "skylder" sælger en fair behandling.

Mvh Rasmus
babuski76

Geografisk sted: Rødovre

Indlægaf morten_a112 » søn 8. nov 2009 17:10

aner ikke noget om det svenske system. Men i Danmark kan man ikke få reg afgift af export før bilen er indreg. i et andet land. Måske er det noget lign.
Brugeravatar
morten_a112

Geografisk sted: Fredericia

Tilbage til Krostuen