Angsten A112

Til forhandlere og andre spændende sider omhandlende A112

Angsten A112

Indlægaf Jens » søn 8. maj 2011 20:09

Hej
Her er lige 5 sider (pdf) om Angsten A112 Abarth.
http://www.a112.de/vergleichstest.pdf
VH
Jens
Jens
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 09:46
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf morten_a112 » søn 8. maj 2011 20:16

Tak jens, det er spændende læsning. Tænk sig at man dengang bare kunne bestille 90 Hk i et katalog for knap 4000 Dm
Brugeravatar
morten_a112
 
Indlæg: 732
Tilmeldt: man 24. dec 2007 13:52
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Jens » man 9. maj 2011 21:11

Hej
Ja det bringer mange minder tilbage , når jeg læser artiklen. Uwe Angsten var nærmest en "guru" dengang ,når man talte om A112.Synd at han døde alt for tidligt, han var virkelig interessant og lærerig at lytte til. og
potentialet har A112 jo stadig , se blot på jeres placeringer i Hillclimb.
Selvom timelønnen i førstfirserne var ca 80 kr i timen, så var det billigere at tune end idag.
Jeg følte mig dog taget ved næsen dengang , af Scandinavian Car styling i Aarhus , de tog sig godt betalt for 1 x frontspoiler og 4x skærmforøgere ca 4000 kr. ,men hva F...... man ville jo have sættet. :-)
/ Jens
Jens
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 09:46
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf morten_a112 » tirs 10. maj 2011 21:38

Ved du hvor mange Hk der var/er i den angsten motor du har stående? Har snakket med Sten Lauersen om den. Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvad han gjorde ved skidtet for at få så mange HK!
Brugeravatar
morten_a112
 
Indlæg: 732
Tilmeldt: man 24. dec 2007 13:52
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Jens » ons 11. maj 2011 18:06

Hej Morten
Jeg fik dsv aldrig "rullet"den,men jeg kan oplyse flg: sælger sagde 90 plus, Den kunne blive ved med at tage omdr. Jeg havde en "test" med en A112 Abarth med turbo mont. der var jeg hurtigst . Jeg har haft toppen af motoren pga. en bøjet ventil ( en klud røg ind i tanremmen). Det var ikke muligt ,at finde en ny ventil ( noget større end standart) som "hyldevare" hos motorrenoveringen, Men problemet blev løst ved, at bruge en Opel Kadett eller Fiat Ducato ventil , jeg kan ikke huske det nærrmere, som så fik halsen neddrejet osv. Stødstængerne var også noget kortere og vægtoptimeret . Ind og udst. kanalerne er selvfølgelig også stærkt bearbejdet Jeg har stadig motoren ,og er enig i , at det kunne være interessant ,ved lejlighed, lige at skille den ad og måle lidt osv.
VH
Jens
Jens
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 09:46
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Jens » ons 11. maj 2011 18:20

Hej igen
Glemte helt dette link , kig til venstre under tuning og navnet Torsten Hellwigs
Der er en del data til en 94 hk motor.
http://a112.de/
VH
Jens
Jens
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 09:46
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf morten_a112 » ons 11. maj 2011 19:46

Det hele ligger i hvordan han får flow'et optimeret i toppen og knasten til at passe. Den er stadig kun med en karburator?
Brugeravatar
morten_a112
 
Indlæg: 732
Tilmeldt: man 24. dec 2007 13:52
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Jens » ons 11. maj 2011 20:09

Hej
Du har ret vægtoptimering , optimal flow pga større polerede kanaler, og en større karb.Men udstødning skal ikke glemmes , jeg brugte 2 stk simons 2 " altså lige igennem .( proppet med nogle grydesvampe når der skulle stilles til syn)
Indsugningsstudsen var større og fastspændt på de 2 nærmeste topstykbolte og Abarth ventildækslet skiftet til et alm.
VH
Jens
Jens
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 09:46
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til Links

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron