Nyt medlem gl bil

Her må der skrives om alt mellem himmel og jord. Der må ryges, bandes og det er OK at slå en skid.

Nyt medlem gl bil

Indlægaf Delta » fre 29. sep 2017 19:31

Hej Allesammen

Så var jeg så heldig at få købt mig en A112 Abarth.
Den er jo bare så sød, og jeg er rigtig glad for den, desværre er jeg bare på bar bund med teknik i denne bil, så jeg kommer nok til at spørge lidt.

Jeg ved ikke hvor mange af jer der har ejet denne bil før mig, og har erfaringer med den?
Jeg har købt den der har været i Viaretro
http://www.viaretro.com/2013/02/umadeli ... arth-a112/

Målet er at få den til at holde vinteren over, så skulle min anden bil forhåbentligvis være færdig, også har jeg tænkt mig at gennemrestaurere min nye Kæreste! :D

Jeg ser frem til en god dialog og glæder mig over de mange mennesker der holder de gamle biler kørende!

God weekend
Hilsen Torben
Torben
Lancia A112 Abarth 70HP (1985)
Lancia Delta integrale 8V (1988)
Tidl.
Lancia Beta Montecarlo (1978)
Lancia Thema 8.32 (1991)
Brugeravatar
Delta

Re: Nyt medlem gl bil

Indlægaf Henrik O » fre 29. sep 2017 21:24

Tillykke med den :D
Fedt med endnu en abarth i klubben 8)
Har du fået toppen trykprøvet, eller nyt topstykke på?
Velkommen til klubben, og du spørger bare, hvis du har brug for noget hjælp :D
Henrik
Henrik O

Indlægaf Henrik Vind » fre 29. sep 2017 22:08

Tillykke med den.
Du spørger bare løs. Det er det vi har forumet til .
/Henrik Vind
Brugeravatar
Henrik Vind
Site Admin

Geografisk sted: Korning v/Horsens

Indlægaf Delta » fre 29. sep 2017 22:33

Topstykke

Der var et topstykke på DBA, som jueg ville købe, men ham der havde det til salg solgte det lige for snuden af mig, sjovt efter 600 dage+ på den blå.

Så nej topstykket er ikke blevet trykprøvet eller noget og ham der havde den sagde også at det ikke hvar helt tæt!
Meningen er at rive toppen af den når den kommer hjem (sidder ude på nordsøen og har købt ubeset, ville bare eje den!) også få det renoveret.

Apropos, toppakninger Hvor mange forskellige modeller motore er der? denne er jo en 1050 ccm m. 70HP tænkte at købe et helt pakningssæt, gør jeg det til en 1050 er der så ligesom på Lancia Delta et hav af mulighedder eller er det lige ud af landevejen?

Og kender i den så kom endelig med det den fejler, for det skal jo laves! Ja ja Rust mig her og der, det ved jeg godt, den er vel lavet ligesom andre italienere af gammelt ultratyndt vaskemaskine stål!

Og til jer der vil rustbeskytte jeres bil, så kik lige på http://www.mike-sander.de/ det har jeg på deltaen og det virker!
et andet trik kunne være Evans Waterless coolant så er man sikker på at toppen ikke ryger på grund af tryk igen, så det skal den have på. https://www.youtube.com/watch?v=6TLSsKRWdAA&t=180s
Torben
Lancia A112 Abarth 70HP (1985)
Lancia Delta integrale 8V (1988)
Tidl.
Lancia Beta Montecarlo (1978)
Lancia Thema 8.32 (1991)
Brugeravatar
Delta

Tilbage til Krostuen