a112 abarth går ud efter høje omdrejninger

Hvordan, hvorledes og hvorfor....

a112 abarth går ud efter høje omdrejninger

Indlægaf BM86 » man 25. mar 2019 19:39

Hej alle i kloge mennesker. Jeg har brug for lidt assistance til min A112 Abarth fra 84

Generelt kører og starter den rigtig fint. Den har dog fået det problem, at den gerne vil gå ud når den har fået omdrejninger. Når man så slipper speederen og kobler ud falder omdrejningerne til tomgang, men falder så yderligere ned til 5-600 rpm hvor det så er 50/50 om den kommer op omkring de 950 igen, eller den går ud. Det sker f.eks. ofte hvis man kommer med pæn fart mod et kryds, hvor man så kobler ud og bremser for at holde stille - pludselig går den ud eller hoster lidt.
Det sjove er, at den ellers står rigtig fint i tomgang normalt. Tomgangen ligger omkring 950 rpm og står der ganske stabilt. Har tænkt om det var en smule højt, men det har den altid gjort uden problemer.

Nogen gode råd hvor man skal starte?
BM86

Re: a112 abarth går ud efter høje omdrejninger

Indlægaf Henrik Vind » man 25. mar 2019 21:08

Der sidder en varcuum dåse der skal "gribe" speedertrækket når du slipper gassen (ses i højre side lige under det hvid "O" på dette billede)
Den gør at gassen slippes langsomt det sidste lille stykke, så bilen ikke går ud. Måske skal den justeres eller skiftes.
Billede
/Henrik Vind
Brugeravatar
Henrik Vind
Site Admin

Geografisk sted: Korning v/Horsens

Re: a112 abarth går ud efter høje omdrejninger

Indlægaf BM86 » man 25. mar 2019 21:13

Det giver jo egentlig ganske god mening. Den prøver jeg lige og kigge på og så får du en tilbagemelding :-)
BM86

Tilbage til Teknik